Klarsynt implementerar en ny grafisk profil

Klarsynt är en sammansättning av över 100 fristående butiker och 200 optiker runt om i hela landet. Under våren 2022 har Klarsynt tagit fram en ny grafisk profil och ny butiksinredning åt sina franchisetagare. Den nya grafiska profilen omfattar både en ny logo och ett nytt typsnitt. Detta gör att alla skyltar och annan visuell kommunikation behöver uppdateras. Klarsynts butiker har ofta en stark lokal förankring, som de vill behålla, samtidigt som vill visa sitt delägarskap i Klarsynt. Det är därför en stor utmaning att implementera den nya grafiska profilen utan att göra för stor påverkan på butikens egna visuella identitet. 

Atechio hjälper Klarsynt med implementeringen av den nya grafiska profilen genom att bistå med projektledning och designtjänster. Vi har tagit fram ett sortiment av skyltar, POS och digitala skyltar som skall avropas och implementeras hos kedjans franchisetagare med start sommaren 2022. 

Rekommenderade artiklar