Omexom förstärker företagstillhörigheten genom Digital Kommunikation

2019 profilerades Infratek om och blev OmexomAtechio fick uppdraget att genomföra omprofileringen. Projektet inleddes med att skylta om alla Infrateks kontor och depåer i Sverige. Samtidigt försågs samtliga Infrateks ca. 400 fordon med ny fordonsdekor.

Genom åren har vi utvecklat och fördjupat samarbetet. Vi jobbar kontinuerligt, tillsammans med Omexom, för att förbättra befintliga, och hitta nya sätt att exponera Omexom på. Exempel på visuell profilering som vi använder för att förstärka Omexoms varumärke, både internt och externt, är canvastavlor, logotyper i receptionsmiljöerna samt övrig POS-material(Point Of Sale) som tillsammans bidrar till att skapa en enhetlig och positiv upplevelse av företaget.

Under 2022 genomförde vi, tillsammans med Omexoms marknads– och HR avdelningar, ett projekt där samtliga anläggningar försågs med Digital Kommunikation. Vi installerade skärmar och mjukvara som gör det möjligt att från centralt håll publicera marknadsmaterial och intern information till kontoren och anläggningarna runt om i Sverige. Målet vara att löpande kunna informera om och marknadsföra pågående projekt, samt lyfta den personal som arbetar i verksamhetens olika delar. I och med den nya digitala kommunikationen, som nu implementerats, går det snabbt och enkelt att nå ut med samlad information till hela organisationen samtidigt. Detta både ökar känslan av samhörighet och effektiviserar informationsflödet.

Närhet och samhörighet – en vinst för alla.

Rekommenderade artiklar